-->

torsdag 19 augusti 2010

skeva ben/stora byxor?

Nu är det klart bättre än sist jag skrev.  Jag fick en liten tillfällig svacka, men den är jag uppe ur nu. Jag har så mycket annat att tänka på och att göra att jag inte kan haka upp mig på sånt.

Jag har tänk på det här med kläder och utseende.
En kompis till mig sa att det var synd att jag klädde ner mig och att jag skulle passa så bra i bla bla... osv. Ren välvilja, men jag håller inte med. Hon sa tex att mina byxor var för stora, ja, de är inte supertighta, men varför ska tjejers byxor vara tighta? Killar har inte de kraven på sig, de får gå i lagom stora byxor som man kan röra sig i , sitta i och som inte klämmer åt någonstans. Vem bestämde att tjejes ska klä sig med kroppsnära? Likaså tröjor. Killar kan ha en tröja som sitter löst, men tjejer som har det är inte helt okej. Som ni alla vet så är mitt favoritplagg en t-shirt och inte en sån där tjej-modell som sitter åt lite lagom, nepp den ska vara stor, gärna så stor att jag kan dra upp benen i den när jag sitter och myser i soffan. Snyggt? Tja, vem är det som ska avgöra det?
Jag fick rådet att ha på mig leggings. Leggings är ett plagg som väldigt många har och som ganska få människor passar i, i mina ögon. Inte för att jag brukar kolla på hur folk ser ut så mycket, det är ju inte intressant. Jag umgås inte med någon för att de är snygga eller fula, jag umgås förmodligen med dem för att jag tycker om dem, eller har väldigt väldigt tråkigt, men det är sällan. :-D
Åter till leggings. Är ett par leggings på ett par för tjocka, för smala, för skeva eller för raka ben snygggare än ett par jeans som sitter lite lösare än tight?

Ja, mitt svar är ju  helt klart jeansen. Fast, ja jag får ju erkänna att jag verkligen inte gillar fett. Tycker att det är skitfult då folk klär sig så att man ser valkarna, både fram och de på ryggen. Likaså dessa leggings... Ok, det kanske inte är så valkigt på benen, men det kan vara väldigt fult ändå.

Vilken tur, mina vänner att jag sällan kollar på hur ni och alla andra ser ut, eftersom jag tycker att dagens mode är fult på de flesta. Det hade varit trist för både mig och nu när ni vet om det, för er om jag hade "sett" er och era kläder och inte gillat det.
Så, var lugna, jag har oftast ingen aning om hur ni ser ut, på gott och ont, jag ser ju inte heller om ni klätt upp er, klippt er, sminkat er eller gått ner i vikt.

Nu har jag fått ur mig lite av det som gått och stört mig i flera dagar nu, skönt att få det sagt :-)

pst, jag skulle behöva lite hårhjälp, jag har ingen aning om hur jag ska göra med mitt hår så att det ska se ok ut och inte som ett troll.

5 kommentarer:

  1. Jag är en leggingstjej. Har sällan jeans eftersom jag inte har nån jeanskropp. Och så tycker jag att leggings är himla bekvämt. Helst skulle jag gå runt i joggingbrallor dagarna i ända, men det ser aningen slappt ut ;)

    Men tur för mig att jag är så rolig då, om du ev tycker att jag ser dum ut i leggings hahaha!!

    Kram på sig!

    SvaraRadera
  2. haha, ja en himla tur för dig att du är så rolig att jag inte ens har tänkt på hur du ser ut i leggings :-D

    SvaraRadera
  3. En till leggings-diggare :-) har upptäckt hur sköna de är att ha på sig ett fantastiskt plagg och jag avundas inte att vara kille och ha tre byxmodeller att välja emellan. Sen Jessika har du som kvinna fördelen att du kan gå iförstora och säckiga kläder utan att betracktas som Gay men en man i thigts... hi,hi tja varför inte.. håller med Maria att joggingbrallor ser en aning slappt ut men otroligt sköna skulle kunna bo i mina träningskläder men nu finns ju leggings!
    hår: ett bra shampo och balsam Loreal är ett bra och prisvärt val. Sen en bra stylingprodukt som slutfinish gå in på tex Bell box på allum de har kunnig personal(speciellt den muskulösa blonda tjejen hon vet vad hon pratar om) men det är så värt pengarna när du väl får fason på håret:-) det är svårt att få ett hår att se "fint o naturligt" ut utan en stylingprodukt. Det beror lite på av du är ute efter? volym? glans? lugna ner håret få ordning på det? att det ligger still? något jag börjat använda på äldre dar är hårfönen och då handlar det inte om att bara blåsa det tort! utan att forma det och och lattången är ett väldigt bra verktyg, samma där att det kanske är luggen som krullar sig och få man ut den lite så -vips så är frisyren plats:-)
    lycka till.
    ps. våga testa leggings . bara för att de är så sköna:-)
    /SAndra

    SvaraRadera
  4. Haha, sandra, med hårtips så menade jag nog mer typ, vilekt håll jag ska kamma det åt. Det finns inte en chans att jag skulle orka hålla på med allt det där.

    SvaraRadera
  5. När jag läser en gång till så slås jag av att du nog inte ser själv hur mycke du faktist rent kroppsligt har gått ner i vikt och att de där jeansen du hade på dig just denna dagen var både en och två storlekar för stora och visst du får själfallet gå omkring i de jeansen det stör inte mig men är det fel tycker du att helt enklet hitta ett par som som faktist passar din kropp som den är nu och som självklart inte måste sitter åt? det är inte det som är tanken med sköna kläder och det finns jeans och t-shirts som är bekvämt stora utan lyckra i.

    När det kommer till jeans och bryxor över huvudtaget så handlar det mer om kroppsformen-passformen och att det inte alltid är det mest thighat byxorna/jeansen man då behöver välja?
    Jag var nyligen och prova 2 par jeans "baggy" och ett par "raka, regular" de är helt olika modeller nu så passade inte baggy jeansen min kroppoch de "kändes" inte bra. Men däremot de raka och jag trodde tvärtom att de mer större jeansen skulle kännas skönare och sitta bättre tji fick jag nu gillade jag båda modellerna och vet vilka jag ska välja lite längre fram när det blir aktuellt för mig att köpa ett par nya Jeans.
    Jag hatar när kläder sitter åt och är för thigt eller hårt åt dragna jag klarar inte av att ha skärp tex. det ska vara löst och ledigt det känns underbart att kunna gå i min shorta och ha mina tights till och visst så kan det se illa ut ibland på både stora och smala, gamla, som unga men så är det smanken är delad som baken:-)/ Sandra
    ps. hoppas du får tips om vilket håll du ska kamma dig det där är inte min bit :-)

    SvaraRadera