-->

onsdag 13 oktober 2010

Sälja trosor? absurt, kanske...

Läste att man kan få mellan 150-250:- för ett par använda trosor.
Om man köper 5 par trosor för 50:- på gekås i ullared, och säljer varje par för 150:-, så har man en vinst på 120:-
Det är kanske inte rimligt att byta trosor 10 gånger per dag, men låt säga 5 gånger och då alla veckans dagar. Detta är ju inte ett så betungande arbete att man inte kan göra det på en helg. Någon gång kan man kanske till och med jobba över lite och byta en extra gång, men åter till det normala arbetet. 5*120*30=18000
18000 är hyfsat bra betalt faktiskt, jag menar, arbetsinsatsen är inte så otroligt hög och risken för förslitningsskador minimal.

Man kanske kan få extra för de trosor som man använt över natten, de är ju lite extra ingojsade. Likaså de man har under mensen...

Är jag seriös? nej, såklart inte, jag är alldeles för... ja jag är nog för paranoid. Tänk om de tar mitt dna och placerar det på en  brottsplats och sedan åker jag dit för våldtäkt på minderårig tonåring, eller något sånt. Nej, jag fixar nog inte det, men jag tycker att det är lite coolt att det faktiskt finns de som gör det och att det finns en marknad. Jag menar, de männen som köper trosorna, vad gör de med dem? Eller ja, hm, det var en synnerligen dum fråga, jag kan mycket väl föreställa mig vad de gör med dem, men varför? Ännu en dum fråga, men... ja men! Det måste finnas ett men, jag kan liksom inte förstå att man skulle vilja det, som man, eller som kvinna. Det är lite äckligt...
Jag får erkänna att jag har väldigt liten erfarenhet av att sniffa i andras underkläder, det är inte det första jag tänker på när jag ser ett par kalsonger eller trosor liggandes någonstans. Det är inte ens det andra... Det har nog aldrig ens tänkts, om jag ska vara ärlig.

4 kommentarer:

  1. Jag visste inte ens att man kunde sälja dem. Ja fattig som jag är kanske det är e idè. Men då måste det nog vara av den sexiga variante typ string och liknande , tror du inte det?

    SvaraRadera
  2. Inte en aning, du kan väl testa? :-D

    SvaraRadera
  3. Okej, du är tokigt/konstig :-S

    Men jag sitter med ett härligt leende efter detta blogginlägg :)

    ...för DU är helt underbar <3

    SvaraRadera
  4. fredRIK den kåte4 april 2011 kl. 22:22

    jag kan tänka mig att betala riktigt riktigt bra för dina använda trosor, vad sägs om 3.000kr om du stoppar upp dom i fittan när du är våt? det kan väll funka eller? skriv ett svar här i bloggen, så får du min msn om du vill sälja...

    SvaraRadera