-->

tisdag 14 september 2010

En jobbcoach...

Ja det hade jag tänkt att försöka att få. Man ska vara inskriven på arbetsförmedlingen, så det är jag nu, men det kanske kan vara svårt ändå. Jag ska åka dit och prata med dem i morgon, och så ska jag vara så övertygande som jag bara kan, så att jag får en, fastän jag pluggar.
Behöver nämligen lite hjälp att komma på vad jag ska bli :-)

Var hon en klok man idag och pratade lite om mitt liv. Han föreslog att jag skulle sänka mina krav på mig själv lite, att jag inte måste vara bäst på allt, dvs skolan, utan att vara lagom bra är alldeles lagom bra.
Eftersom jag har varit deprimerad så är jag extra känslig för att kanske bli det igen och att då har väldigt höga krav på sig själv, både hur man "ska" vara och på att vara bra kan vara knäckande.

Jag ska fundera lite på hur bra jag behöver vara egentligen, men det är en trygghet att vara bra, att veta vad man pratar om (i skolan). Dessutom så är ju allt ofantligt intressant!

5 kommentarer:

  1. Vännen du ÄR bra som du är det är därför jag tycker så mycket om dig!

    SvaraRadera
  2. Jobbcoach kanske skulle vara något för dig :-D

    Tycker du är väldigt duktig nu ;)

    *kram*

    SvaraRadera
  3. Jenny, gulliga underbara du!

    Linda, det hade varit roligt, men jag är inte så coachande av mig, fast det vore skoj :-)

    SvaraRadera
  4. Är väl ändå meningen att man ska ha sköj på jobbet ;)

    Tack igen för hjälpen...min egna lilla jobbcoach <3

    SvaraRadera
  5. så lite så, bara skojigt, men ja att ha skoj på jobbet är viktigt, men att vara bra på jobbet är en faktor som är ganska viktig. Annars har man snart inget jobb :-D

    SvaraRadera