-->

fredag 22 oktober 2010

urk vad äckligt!

Med denna beskrivande rubrik så ska jag visa er en äcklig bild

Amerikanen och tatueringsentusiasten Matt Gone har tatuerat

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7992375.ab

Det är en man som tatuerat 98% av sin kropp, eftersom det verkar lite ohälsosamt att tatuera 100%. Vilken tur att han sansade sig lite och inte överdrev liksom.
Han har tatuerat tungan och insidan av händerna och nu tillslut även ögonvitorna.

Ärligt talat, mår man helt bra då? Nu vet jag faktiskt ingenting om hans mentala hälsa, men jag skulle inte må bra.
Tänk vad mycket skit Michael Jackson fick utstå då han började operera sig. Att tatuera sig är inte så jätte långt där ifrån, speciellt inte när man går till ytterligheter som jag anser att det här är.

Varför gör man det? Vad vill man uppnå?
Är det för att man har blivit beroende av de endorfiner som kroppen tillverkar då  man utsätts för smärta?
Eller får man en kick av att folk stirrar på en?
Har man något annat som man vill dölja?
Har man en så låg självkänsla att man inte tror att man syns annars?

Nej, jag har faktiskt ingen som helst aning varför man gör en sån här sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar